Clatite clasice sau cum le facea mama si bunica :)

Daca dai un “search” pe internet vei gasi o varietate mare de clatite si retete. Eu cind zic clatite imi amintesc de clatitele acelea subtiri gatite de mama si bunica si apoi umplute cu brinza ca aperitiv sau cu visine si ornate cu frisca ca desert. E una din retetele preluate de la ele, iar astazi eu le gatesc nu doar cu brinza si visina, orice alt fel de dulceata, piept de pui si ciuperci sau nutella pot servi ca umplutura pentru clatitele clasice. Cindva eu nu masuram exact cantitatea ingredientelor, dar le adaugam cu aproximatie… Dupa prima clatita coapta imi dadeam seama daca trebuie sa mai adaug ceva sau nu… Si dupa asta imi ieseau toate perfecte, subtiri si foarte delicioase… Intr-o zi mi-am notat cantitatea exacta a ingredientelor, si de atunci am si eu o reteta pentru clatite cu proportii exacte… Desigur, reteta e mai mult sau mai putin asemanatoare cu multe alte retete de clatite publicate pe internet…

Dar iata care e reteta dupa care gatesc eu clatitele clasice, care pot fi umplute cu o varietate larga de produse, dupa fantezie sau gust…

Ingrediente:

  • faina – 180 g
  • lapte – 500 ml
  • oua – 2 buc.
  • ulei – 2 linguri
  • zahar – 1 lingura
  • sare – 1/4 lingurita
  • apa minerala – 100 ml

Mod de preparare:

  1. Bate ouale cu zaharul si sarea
  2. Adauga faina si putin din lapte si amesteca bine pina continutul nu contine cocolase s
  3. Cind masa obtinuta este omogena, adauga restul cantitatii de lapte si amesteca usor
  4. Adauga uleiul
  5. Adauga apa minerala si amesteca (daca consistenta aluatului iti pare destul de lichida, poti sa nu adaugi apa minerala)

Informatii nutritive pentru o clatita: (mie mi se primesc aproximativ 15 clatite)

  • Calorii – 82 kcal
  • Grasimi – 2,8 g
  • Glucide – 10,8 g
  • Proteine – 3,4 g

Nota! 

  • Numarul de clatite poate varia in functie de marimea si grosimea clatitelor, de aceea valoare nutritiva per clatita poate varia
  • Valoarea nutritiva poate varia in functie de procentajul de grasime din lapte
  • Valoarea nutritiva mentionata este doar pentru clatite, nu si pentru umplutura folosita

IMG_8125IMG_8129IMG_8133IMG_8137IMG_8146IMG_8147

Leave a Reply

